Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

import landuse maps

Hallo,

voor een project op de grens van NL en Duitsland wil ik bodems en landgebruik (LGN klassering) opnemen in mijn tygron project. Voor de bodems hebben we dat met de hand gedaan door voor het hele gebied eerst in gis de kaarten te merg-en, dan een json in te lezen en handmatig alle attributen te koppelen. Voor landgebruik heb ik een gjson met de LGN klassen maar in Tygron lijkt dat een combinatie van buildings en terrain. En ik heb weinig zin om handmatig al die klassen uit beide lagen te moeten vastleggen. Er is vast een betere manier om dit te doen. Kan het koppelen van de attribuutwaarden ook geautomatiseerd gebeuren? of gescript? De attributenwaarden in mijn json komen 1 op 1 overeen met de data in Tygron.

Comments

  • Hallo @Jeroen Helder ,

    Bedankt voor je vraag.

    Het klopt dat je het handmatig moet koppelen in het Tygron Platform in de Wizard. Dat kunnen, afhankelijk van het aantal soorten in je data set, best wat clicks zijn ja. Daar is op dit moment geen geautomatiseerde manier voor.

    Er is wel een manier om dat gescript te doen, dat kan via de API. Ik weet dat er binnen jouw organisatie mensen zijn die API training hebben gehad maar wie dat precies waren durf ik even niet te zeggen. Ik kan dus ook lastig inschatten hoe makkelijk of moeilijk het is voor jou en/of collega's om dit gescript uit te voeren.

    Graag geef ik je wel alvast 2 endpoints mee die je daarvoor zou moeten gebruiken (voor deze endpoint zijn wel nog authenticatie tokens nodig):

    script aanmaken van buildings:https://engine.tygron.com/api/session/event/editorbuilding/ 

    script aanmaken van terrains:https://engine.tygron.com/api/session/event/editorterraintype/ 

    Ik hoop dat ik je hiermee alvast op weg heb kunnen helpen.

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

Sign In or Register to comment.