Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.

Levee Types, verschillenkaart onjuist

Op dit moment ben ik voor een project van school bezig om maatregelen door te voeren in Tygron, om wateroverlast tegen te gaan.

Ik krijg echter een probleem met het toevoegen van een verlaging (Levee Types) in de bodem.

Wanneer ik de verlaging heb toegepast in het Actions menu, krijg ik wel de eindresultaten te zien in surface last value, waar goed te zien is dat er water in de verlaging staat.

Wanneer ik vervolgens de verschillenkaart wil bekijken en exporteren naar ArcGIS, is er geen verschil te zien ten opzichte van de oude situatie, zonder de verlaging. Deze kaart is dus geheel wit i.p.v. groene (verlaging van het water) en rode (verhoging van het water) vlekken.

De kaart van surface last value / surface max value is wel te zien, maar de verschillenkaarten t.o.v. de oude situatie niet.


Wanneer ik een andere maatregel, bijvoorbeeld een upgrade (waterberging toevoegen aan tuinen) toepas, krijg ik wel deze verschillenkaart te zien. Het probleem lijkt daarom in de Levee Types te zitten.


Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit probleem, waardoor ik alsnog de verschillenkaart kan bekijken/exporteren.

Alvast dank.



groeten,

Bart


Modelgegevens:

Domain: Hvhl Free Edu

Project: 2zuiderzeewijkbart

Comments

  • edited April 2020

    Hoi Bart,


    Ik heb even in jouw project gekeken. Jouw project staat ingesteld op de Timeline modus. Dit betekent dat wanneer je een action of measure doet deze ook echt gebouwd of uitgevoerd wordt in de 3D wereld. Hiermee verander je dus de huidige situatie. Per action of measure kun je instellen hoe lang het duurt voordat deze is gebouwd. In een Timeline game zie je de datum en tijd lopen. Stel dat jouw measure in 3 maanden is gebouwd en er zijn 3 maanden verlopen, dan is de measure klaar en gebouwd. In een Timeline game is er geen verschil meer met de huidige situatie, zoals je wel bij een Planning game hebt. Bij een Planning game bouw je de actions en measure niet echt, maar plan je ze in en kun je zien hoe de toekomst is veranderd ten opzichte van de huidige situatie. Hiermee kun je dus verschillende scenario's maken.

    De Difference overlay laat het verschil zien tussen de toekomst en de huidige situatie. Aangezien er na het bouwen van de Levees geen verschil meer is met de huidige situatie (de huidige situatie is immers aangepast), zie je dus ook geen verschil in de Difference overlay.

    Als je wel een Difference overlay wil zien om te exporteren, kun je de modus op Planning zetten. Hier kun je meer lezen over de verschillen tussen Timeline en Planning en hoe je dit aanpast in de Editor: https://support.tygron.com/wiki/Simulation_Type


    @Jesse Jager

    Tygron support team

  • Bedankt voor de reactie,

    Het probleem is verholpen!

Sign In or Register to comment.