Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

remarks and feedback after 1st session at Hogeschool Avans

Enkele reactions from students:

  • There were no differences in land use (like on the comprehensive plan maps)
  • It is complicated enough, with each level more features open up and more goals need to be achieved. It is sometimes hard to figure out which implication a push on the button will have (= systems thinking). You do not just build, build, build, you really have to think about it too.
  • We do not mind using this for a longer assignment, time goes really fast. You could even link it to an assignment (self reflection) / summary of the actions taken and the lessons learnt.
  • It was SUPERFUN!
  • If you have a shorter amount of time (like we had now), change the settings so that time goes faster in the game.
  • Talk about the role that fits you best as a student before opening up the game.
  • And introduce the 2 points above. A good introduction helps with the understanding. To the movie at home?
  • This kind of assignment is more usefull, because it was more practical, putting theory into practice. You can immediately see the impact.
  • Plan a break in between so you can walk around and ask the other students about their experiences so far.
  • Do not open up level 3 too soon.
  • The A3 map was usefull.
  • For a project next year: plan 2 or 3 sessions of 3 hours, rather than 1 of 5 class hours.
    Students wanted to continue the game at home. I explained we could not, because we need a facilitator for the interventions and extra information, we need the interaction. The project group in the game also need to see eachother. The students agreed and then mentioned that you need more sessions. 1 of level 1 and 2, I for level 2 and 1 for level (2 and) 3. Because then you can discuss things more profound in between ánd think of actions ánd let the information sink in. That was their idea (but I do not know if that would work out).

Persoonlijk vond ik het lastig om een goed overzicht te houden van waarom bepaalde stakeholders nou zoveel meer punten hadden dan anderen, terwijl ze nog wel goed in hun budget zaten
Het feit dat er visueel gescoord kon worden, vonden de studenten overigens erg leuk.
Op pauze drukken was wel een dingetje: ze wilden niet stoppen  Ook niet toen ik aangaf: “nog 5 min, dan pauzeer ik en gaan we even kijken hoe goed we het doen”. Maar goed dat het scherm dan op zwart gaat!

Ik vond het een goede oefening, ook voor de niet A+-studenten. Ik had er één bij zitten die in de les echt niet focussed en dan erg aanwezig is. Ook deze persoon kon prima werken en was creatief genoeg om al snel te merken dat het overleggen door gewoon even langs te lopen veel beter werkt. Geen frustraties daar.
Ze laten inzien welke effecten welke acties hebben, vond ik alleen moeilijker en daarvoor moet je de game wellicht afmaken (ik heb nu alleen een try out gedaan). Tips hierin zijn welkom

Als facilitator moet je ook niet te aardig zijn. Dus soms eens verzinnen dat je geen grond wilt verkopen of geen groene daken wilt, kan ook verfrissend zijn.
Berichten op tijd beantwoorden wordt geapprecieerd. Maar ook dan is het leuk als studenten even aangeven: “Ilse, ik heb je net een bericht gestuurd, wil jij zo even antwoorden?” Ik vond het erg leuk om te doen en het gaf een erg positieve sfeer.

Fijn is ook als het inderdaad in groepen gaat van max 16-20 personen (4 parallelle groepen). Meer wordt te veel om zelf bij te houden. Of het moet met meerdere docenten / facilitators, niet alleen vanwege de computers, maar vooral vanwege de aandacht voor de studenten.

Comments

  • Thank you Ilse for your feedback!
    Can you let us know in what kind of class you implemented the session and with what purpose?
    thank you in advance!
    Hedi

    Tygron Support Team

  • Hi Hedi, this was a class in the course Water Management. after having followed the class Spatial Planning. So, all students were already aware of the fact that actions have spatial implications. But we also included systems thinking. So, our students of the Avans Environmental Program (ESSET: you could look it up if you wish) really got a better overview of what happens in an area after taking several actions.
    The goal of the session was a combination of cooperation in a different way, spatial planning experience and fun. After the frustration of the setup, students really liked it.
    Ilse

Sign In or Register to comment.