Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

Culvert

In het systeem (regio Oldenzaal) bevindt zich onder een spoorlijn een duiker waarbij gering water doorheen stroomt. In het model wordt gerekend met een bui van 60 mm in een uur. Alleen het vergroten van de duiker met een factor 10 laat enige resultaat zien. Het is een rechthoekige duiker met een afmeting van 1,75 die nu dus een afmeting van 17,5 m heeft mee gekregen. Mijn vraag is wat gaat er nu verkeerd in het model? en hoe komt het dat een factor 10 pas enige resulataat laat zien?

Answers

  • Hallo @Niels ,

    Bedankt voor je vraag. Er zijn een hoop aspecten die meespelen in de instellingen (en dus ook de uitkomsten) van de water overlay's. Het is dan ook erg moeilijk voor ons om op basis van wat je nu omschrijft een juiste analyse uit te voeren over waarom er niet gebeurd wat je wel zou verwachten.

    Misschien als je naar de informatie in deze link kijkt dat je na kunt gaan of je de juiste instellingen gebruikt. Je kan het nalopen voor je eigen project om te zien of je misschien iets hebt overgeslagen in een van de stappen van de wizard.

    https://support.tygron.com/wiki/Basic_water_model_use_case_(Water_Overlay)

    Geeft dit al meer inzicht?

    En op deze pagina staat een overzicht van nog meer van de aspecten die je in kunt stellen, wellicht dat daar nog een link bijstaat die je kan helpen naar de juiste informatie voor een specifiek onderdeel wat nog niet helemaal duidelijk is hoe je dat kunt instellen.

    https://support.tygron.com/wiki/Water_Module_getting_started

    Ik hoor graag of dit je al verder helpt.

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

  • Hallo @Hansje

    Dankjewel voor de reactie en de informatie, heb afgelopen week na de links bekeken en volgens mij zijn de instellen correct ingevuld en doorgevoerd. welllicht dat videobellen of het doorsturen van de desbetreffende project / informatie meer inzicht geeft?

    mvg

    Niels de Graaf

  • Hallo @Niels,

    Mag ik vragen hoe je project heet en of je het open kunt zetten voor support, dan kijken we even mee om te zien wat er aan de hand is.

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

  • Hallo @Niels ,

    Nog een aanvullende vraag voordat we in je project duiken.

    Kan je nog benoemen wat je verwacht te zien? Wat bedoel je precies met resultaat zien?

    En is er een bepaald voorbeeld wat je kan noemen op basis waarvan je kan bepalen of het werkt zoals je zou verwachten?

    Dan kunnen we dat als uitgangspunt nemen om te zien of het inderdaad afwijkt van het geen je zou mogen verwachten.

    Alvast bedankt.

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

Sign In or Register to comment.