Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

Duikers hebben standaard een minimum diameter instelling

edited May 2020 in Water

Tijdens het onderzoeken of het toepassen van een duiker water overlast kan verminderen wilde ik met een event bundle een maatregel bouwen die de duiker via een maatregel op de gewenste diameter zet. Tijdens bouwen zag ik bij controle dat bij de duiker, ondanks dat de diameter op 0 stond, er toch water door de duiker stroomt. 

Na contact met Godelief/support leerde ik dat de watermodule een optie heeft waarbij er gebruik gemaakt wordt van een minimum diameter voor duikers. 

Dit wordt geregeld door de attribuut Minimal_culvert_diameter in de Attributes tab van de Water Overlay. Standaard staat deze op 0,25 meter. Zie ook: https://support.tygron.com/wiki/Minimal_culvert_diameter_m_(Water_Overlay). Deze optie zorgt ervoor dat duikers met de diameter kleiner dan 0,25m toch water door laten. Dit biedt in een aantal situaties een voordeel.

Mocht je willen experimenteren met een duiker waarbij deze bijvoorbeeld door een maatregel pas geactiveerd wordt moet je de Minimal_culvert_diameter eerst op 0 zetten. Let op dit invloed heeft op alle duikers met een diameter kleiner dan 0,25m.

Tagged:

Comments

Sign In or Register to comment.