Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

SLPK 3D gebouwen in Overlays

Hoi,

Ik heb een project opgebouwd met een nieuw bebouwde situatie geladen met SLPK.

Het valt mij op dat als je op de nieuwe gebouwen klikt nog de oorspronkelijke 'buildings' worden getoond. Een deel oude loods en een deel tuin.

Ik heb twee vragen over de werking van deze gebouwen in de hiitestress en rainfall overlay.

1 Hoe rekent TYGRON met deze gebouwen. Worden ze meegenomen in Hitte en waterberekeningen? Ik mis bij hittestress volgens mij koelte door de schaduw van het gebouw.

2 Hebben de gebouwen ook een koppeling met de function table? Ik wil namelijk graag bijvoorbeeld berging kunnen toepassen op dak.


Groeten Jesse

Comments

  • Hoi Jesse,


    Het klopt dat als je op het nieuwe SLPK gebouw klikt, je dan de oude gebouwen ziet in het rechterpaneel. Dat zijn de afbeeldingen van de functies, die veranderen niet mee met het nieuwe model.

    Hierbij antwoorden op je vragen:

    1.Als je in de Geo Data wizard kiest voor Replace existing Buildings, dan wordt de nieuwe vorm van de gebouwen meegenomen in de hittestress en waterberekeningen. Als je voor Update the 3D model kiest, dan zie je wel de nieuwe vorm van het gebouw, maar wordt deze niet gebruikt in de berekeningen.


    2.Ja je kunt de waardes in de function table aanpassen. Let er wel op dat als je attributen aanpast die de weergave van het gebouw in de 3D wereld updaten, zoals bijvoorbeeld de Floor Height M of de Roof Color, het SLPK model aangepast wordt naar het oorspronkelijke model wat bij die functie hoort. Water Storage is geen attribuut waardoor de weergave van het model aangepast wordt, dus dit kun je prima instellen voor het gebouw.

    Tygron support team

  • Hoi,

    Super, dank je voor je snelle antwoord. Ik moet dus mijn wereld anders opbouwen. Je moet dus als ik het goed begrijp bij nieuwbouw eerst ' buildings op de ' oude manier' laden en vervolgens de update gebruiken.

    Groeten Jesse

  • Hoi Jesse,

    Ik begrijp je reactie niet helemaal, wat bedoel je met de buildings op de oude manier inladen en vervolgens updaten?

    Tygron support team

  • Hoi,

    Ik ben nu gebouwen aan het plaatsen waar nog geen bouwwerken staan. Daar zit nu de ' building type tuin' Als ik jouw bericht goed begrijp moet ik er eerst gebouw buildings laden en vervolgens de nieuwe slpk gebouwen laden.


    Groeten Jesse

  • edited May 2020

    Hoi @Jesse Jager,

    Waarschijnlijk heb ik het dan niet goed uitgelegd, maar je kunt gelijk de nieuwe SLPK gebouwen inladen en daarbij de optie Replace Existing Buildings kiezen in de Geo Data wizard. Buildings zijn in het Platform alle 3D objecten, dus ook een weg of een tuin. Als je voor de optie Replace kiest, dan wordt op de plek van de SLPK gebouwen de tuin vervangen door de nieuwe functie(s) van de SLPK gebouwen.

    Tygron support team

Sign In or Register to comment.