Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

Object_flow_output totaal volume bevragen

Hoi,

Ik ben bezig om een indicator te bouwen waarmee ik het totaal volume water door een duiker en over twee stuwen (apparte regels) zichtbaar te maken. Helaas lukt het me niet om dit te doen. In object_flow_output staat namelijk een tijdserie en ik krijg alleen de eerste serie waarde terug. In de query kan ik geen timeframe waarde opnemen als in een query opbouw met TQL queries.

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om zowel per timeframe als een totaal te kunnen bevragen. Totaal is erg handig ls je veel timeframes hebt.

(Ik ga nog proberen of zelf timeframe toevoegen helpt)

Groeten Jesse


Gebruikte queries

SELECT_ATTRIBUTE_WHERE_BUILDING_IS_35623_AND_NAME_IS_OBJECT_FLOW_OUTPUT15_AND_MAP_IS_MAQUETTE

SELECT_ATTRIBUTE_WHERE_BUILDING_IS_35623_AND_NAME_IS_OBJECT_FLOW_OUTPUT15_AND_MAP_IS_CURRENT

Comments

  • Met deze query krijg ik foutmeldingen bij het laden van de excel:

    SELECT_ATTRIBUTE_WHERE_BUILDING_IS_35623_AND_NAME_IS_OBJECT_FLOW_OUTPUT15_AND_MAP_IS_MAQUETTE_AND_TIMEFRAME_IS_8


    Groeten Jesse

  • Hoi @Jesse Jager ,


    Het klopt dat je met de combinatie Building en Timeframe een foutmelding krijgt. De Timeframe clausule kun je alleen gebruiken in combinatie met een Grid overlay. Zie ook: https://previewsupport.tygron.com/wiki/Tygron_Query_Language#Grids

    Voor jouw use case kun je de INDEX clause gebruiken. INDEX verwijst naar de positie van het getal in de array. Hier kun je daar meer over lezen: https://previewsupport.tygron.com/wiki/Attribute_array

    Zie hieronder voor een voorbeeld TQL query om het tweede getal op te vragen in de array (het eerste getal heeft index 0).


    Het totaal per kunstwerk is dan de som van de waardes in de array. Dit kun je dus in je Excel bij elkaar optellen.

    Het totaal per kunstwerk in een keer opvragen met TQL is nog niet mogelijk. Hier zal ik een feature request voor maken. Zodra hier een update over is, laat ik het weten.

    Kun je zo verder met je indicator?

    Tygron support team

  • Hoi,

    Ja ik kan verder. Ik had gegokt op dat timeframe zou werken en een indicator daarmee gebouwd. Was zonde van mijn tijd :-).

    Som zal ik blij mee zijn. Ik bedenk nu wel dat daarmee wel een risico bestaat dat als de stromingsrichting omdraaid je op nul kan uitkomen.

    Dus je moet altijd ook beoordelen of je geen ' tegenstroom' krijgt.


    Groeten Jesse

Sign In or Register to comment.