Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.
Thank you for contributing to our forum!
Please keep in mind:
1. To only comment on the topic where the discussion is about. Do you have a new question or topic? Please start a new discussion.
2. Be kind to other users!

Inlets werken niet, melding incorrectly positioned for this gridsize

edited September 2019 in Water

Hoi,

Ik heb een overstromingsgrid, 0,5 m gridsize dat ik met inlets wil vullen. Ik heb de inlets geladen en een tijdreeks met debieten toegekend. Ik krijg vervolgens de melding dat de inlets incorrectly positioned for this gridsize zijn. Heb overnieuw de inlets via geojson geladen, op 5 meter afstand met bufer 1 m, ik was bang overlap veroorzaakt te hebben. Toch blijft de melding bestaan. Ik zie in de waterbalance geen water toegevoegd worden.

In een eerdere versie van het model had ik inlets dichter op elkaar liggen en kreeg ik deze melding niet. Ik ben op zoek naar tips waar ik naar kan kijken.

Groeten Jesse

Best Answer

  • Accepted Answer

    Hoi Jesse,

    Ik heb even gekeken in je project.

    De combinatie van inlets (punt kuntswerken, dus het middelpunt van de polygonen uit de inlets dataset) en de grid cel grootte van 0,5m, maar een grid accuracy threshold van 1m zorgde ervoor dat de inlets net niet werden gezien op de cel (vandaar de melding verkeerd gepositioneerd) en ook niet functioneel waren.

    Als je de grid accuracy threshold aanpast naar bijvoorbeeld 0,5 zul je zien dat de inlets wel worden herkend en actief zijn in je project.


    Hier kun je meer lezen over:

    De grid accuracy threshold alinea kan nog wel iets uitgebreider met deze informatie, dus dat zal binnenkort worden geupdate!

    Tygron support team

Answers

  • Hi Jesse,


    Dit kan ik zo niet reproduceren in een nieuw project. Heb je de overlay wel nog een keer helemaal doorgerekend? Soms is de melding over incorrect gepositioneerde kunstwerken wel zichtbaar voor het doorrekenen, maar na het doorrekenen niet meer.

    Anders zou ik even in je project moeten kijken om te zien waar het aan ligt. Wil je dan je project openzetten voor Tygron Support en wat is de naam van je project?

    Tygron support team

  • edited September 2019

    Hoi,

    Het ontstaat juist als ik ga rekenen, dat had ik meteen kunnen melden. Ik laad ze en dan blijven ze blauw. Als ik de overlay update dan komt deze melding en zijn ze rood.

    Ik zal je de projectnaam en de door mij gebruikte inlets sturen naar support. Heb ze net weer geladen om te controleren of ze bij laden 'blauw' zijn.

    Groeten Jesse

  • Hoi,


    Idd de oplossing.


    Groeten Jesse

Sign In or Register to comment.