Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.

Wens Rainfall overlay bij Rain Event om bij Custom ook tijd droog na de bui aan te kunnen geven.

Hoi,

Ik mis de mogelijkheid om bij de Custom buien aan te kunnen geven hoe lang het droog moet zijn na de bui, dit kan wel bij Linear. Ik heb wel een oplossing: meerdere reeksen aanmaken waarbij in de reeks een periode drog zit. Dat maakt alleen wisselen tussen scenario's lastiger.

Groeten Jesse

PS, staat in verkeerd sub topic.

Comments

  • Hallo Jesse,

    Mag ik vragen waarom het lastiger is om te wisselen tussen scenario's als je het op deze manier instelt?
    Het is nu inderdaad zo gemaakt dat je bij custom settings het apart aangeeft in je CSV bestand.
    Dus kan je nog voor mij verder aangeven wat het nu lastig maakt voor je en wat je graag zou willen kunnen?
    Dan kan ik kijken of ik er een Feature Request van kan maken.

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

  • Ik heb nu een aantal custom 'golf' buien gebouwd. Ook de normbuien die ik heb gaan uit van de bui duur en hebben geen tijd droog in de reeks. Het is dan het simpelst dat je met een tijd droog na de bui instelt hoe lang er door gerekend wordt en je niet voor iedere nieuwe situatie weer een nieuwe CSV moet bouwen en laden.

  • Hoi Jesse,

    Goed idee! Er is een feature request ingediend met jouw verzoek.

    Groet, Jorn

  • Als workaround is het trouwens ook mogelijk om gewoon de originele CSV's te importeren en daarna het RAIN_M attribuut van de overlay handmatig naar wens aan te passen. Dit attribuut weergeeft de tijdreeks in secondes gevolgd door de neerslaghoeveelheid in meters. Bijvoorbeeld: [3600 0,03 7200 0] betekent 1 uur lang 30 mm regen gevolgd door 1 uur lang droog. Je kunt dus vrij gemakkelijk een 'x' duur droog achteraan de tijdreeks toevoegen, zonder dat je daarvoor het CSV-bestand hoeft aan te passen.

Sign In or Register to comment.