Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.

Inrichten project voor studenten Avans wateroverlast

Hallo,

ik heb nu het tygron project chaamwecc2021 aangemaakt. In het projectgebied hebben ze wateroverlast bij heftige buien, straten staan blank. Er wordt daar al gewerkt aan natuuropgaven door o.a. Brabantse Delta. De projectvraag is, kunnen die werkzaamheden gecombineerd worden met het voorkomen van wateroverlast? Zonder dat er in de zomer te veel hittestress komt. Ik heb nu de indicatoren green, heat stress en water storage toegevoegd, en de overlays heat stress, flooding, groundwater en rainfall stress. Hebben jullie nog tips van indicatoren die hierbij handig zijn?

Comments

  • Hoi @Marjon Avans ,


    Bedankt voor je vraag. Als ik jouw post zo lees dan denk ik dat de Climate adaptation indicator nog interessant kan zijn voor je.

    Die is beschikbaar op de index: https://store.tygron.com/product/climate-adaptation-indicator/

    De klimaatadaptatie-indicator berekent een score op basis van of er hittestress is en of er voldoende groen en waterberging in een buurt is.

    Je kan deze downloaden en op de bijbehorende wiki pagina staan de instructies over de juiste instellingen.

    In dit geval is de hitte stress overlay nodig maar die heb je al in je project zitten dus dat komt mooi uit.


    Kan je hier mee verder?

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

  • Hartstikke bedankt Hansje!

Sign In or Register to comment.