Receive email notifications by changing your settings.
Click on your picture in the top right corner, go to Preferences and select your notification preferences.

Cinematics & Keypoints

Beste Tygron,

Graag wil ik mijn resultaten uit Infoworks inladen in Tygron en een mooi filmpje daarvan maken. Het inladen van de resultaten ging daarbij goed, maar het maken van het filmpje wil niet lukken. Wanneer ik cinematics open en wat keypoints wil toevoegen, krijg ik het scherm zoals in de bijlage te zien is. Hierdoor kan ik geen keypoints toevoegen. Ik krijg dit vreemde scherm alleen weg door de cinematics te verlaten (door bijvoorbeeld op Current Situation te klikken).

Is dit wellicht en bug of lkan het aan mijn laptop liggen? (bestand staat eventueel voor jullie open om erin te kijken: 'Uden')

Groetjes,
Jacco

Comments

  • Hoi Jacco, je kunt dit oplossen door:

    • bij je cinematic meer dan 1 keypoint toe te voegen
    • vervolgens onder cinematics datas (links in jouw foto) een keypoint te selecteren
    • dan kan je rechtsonderin 'edit camera position' aanklikken
    • de camera positie kan je vervolgens wijzigen door BEIDE muisknoppen ingedrukt te houden - en door met de muis te bewegen past de positie aan.

    Kom je er zo uit?
    Hedi

    Tygron Support Team

  • Hallo Hedi,

    Inmiddels lukt het me op de keypoints aan te maken dankjewel!

    Nu kom ik echter wel bij een volgend probleem. Ik maak een filmpje van een achtegrond en geïmporteerde overlay. De kwaliteit van de overlay is echter niet constant over mijn filmpje. In sommige delen is mijn overlay scherp, sommige delen in mindere kwaliteit en in sommige delen volledig afwezig.

    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn overlay gedurende de hele cinematic in de hoogste kwaliteit blijft?

    Groetjes,
    Jacco

  • Hoi Jacco,

    Met oog op behoud van werkgeheugen is er binnen het platform gekozen voor een camera met een focusgebied (te midden van je scherm). Alles wat buiten dit gebied valt wordt niet in optimaal graphisch detail gerenderd. Daarnaast, wanneer bij een Keypoint de camera van positie verandert, bv. inzoomt, wordt dezelfde 'level of detail' behouden als bij de initiele camerapositie.

    Ik begrijp dat deze default camerasettings bepaalde cinematische doeleinden in de weg kunnen staan, dus zal ik een feature request indienen om het te kunnen 'uitzetten'.

  • Graag deel ik nog deze nieuwe wiki pagina met een 'How to' over het creëren van een Cinematic:

    How to create a Cinematic - Tygron Preview Support Wiki

    Kind regards,
    Hansje
    Tygron support team

Sign In or Register to comment.